Technovolt
Calitatea nu este un scop, este o obișnuință.

Noutăți

Ce este un Data Logger ?21 Ian 2021

Va recomandam un alt articol -disponibil pe pagina web a partenerului nostru DEWESOFT, referitor la inregistratoarele de date (Data Logger).Parcurgerea acestui articol prilejuieste -celor interesati de subiect - o lectura captivanta, in timpul careia vor afla: ce... ...

Detalii
Ce este Achizitia de Date (Data Acquisition -DAQ sau DAS) ?21 Ian 2021

Va propunem un articol interesant, despre Achizitia de Date (DAQ sau DAS).Un material bogat in continut, oferind raspunsuri detaliate la intrebari esentiale: ce este Achizitia de Date? care sunt caracteristicile si capabilitatile proceselor DAQ? cum si... ...

Detalii

Proiect SAMI

Banner SAMI

Sistem avansat pentru managementul zgomotului aeroportuar
într-un oras inteligent

Acronim: SAMI
Domeniu de specializare: Orasul inteligent

Director de proiect: Vasile PANGRATIE vpangrat@technovolt.ro
Data începerii contractului: 15.06.2020
Data încheierii contractului: 14.05.2022
Rezumatul proiectului

Scopul proiectului este cresterea competivitatii societatii Techno Volt prin asimilarea sistemului de monitorizare a zgomotului dezvoltat de catre COMOTI si consolidarea acestuia in vederea obtinerii unui sistem inteligent de monitorizare precisa a zgomotului aeroportuar, dispunand de o platforma web pentru vizualizarea in timp real a nivelurilor de zgomot reale, pentru a crea premisele unui management al poluarii sonore construit pe date reale si de o aplicatie smartphone ce permite populatiei sa participe activ la dezvoltarea acestui sistem de management, sistemul de monitorizare fiind realizat in vederea valorificarii acestuia pe piata de profil.

Proiectul se axeaza pe comunitatile ce intampina probleme legate de transportul aerian sprijinind imbunatatirea calitatii vietii cetateanilor dintr-un oras ce este in continua miscare si dezvoltare, din punct de vedere al confortului acustic.
In faza propunerii de proiect statia de monitorizare a zgomotului impreuna cu platforma online au fost dezvoltate de catre COMOTI impreuna cu UPB pana la nivelul TRL4.

Caracterul inovativ este dat de integrarea in sistemul de monitorizare a unui sistem MLAT ce permite identificarea cu mare precizie a aeronavelor, datele fiind furnizate catre cetateni print-o platforma inteligenta in care acestia sa poata vizualiza valorile in timp real de expunere la zgomot si sa raporteze daca nivelul de zgomot perceput este deranjant, astfel platforma realizand o centralizare a tuturor plangerilor si generand o harta a reclamatiilor evidentiind zonele nevralgice ale disconfortului. Un aspect important al statiei de monitorizare consolidate in cadrul proiectului consta in faptul ca arhitectura pe care este creata este flexibila putand fi folosita in monitorizarea altor tipuri de zgomot iar printr-o modificarea minimala poate fi folosita si pentru monitorizarea vibratiilor.

Obiectivul proiectului

Obiectivul proiectului este de crestere a competivitatii societatii Techno Volt prin asimilarea sistemului de monitorizare zgomot dezvoltat de catre COMOTI si consolidarea acestuia in vederea obtinerii unui sistem inteligent de monitorizare precisa a zgomotului aeroportuar, dispunand de o platforma web pentru vizualizarea in timp real a nivelurilor de zgomot reale, pentru a crea premisele unui management al poluarii sonore construit pe date reale si de o aplicatie smartphone ce va permite populatiei sa participe activ la dezvoltarea acestui sistem de management, sistemul de monitorizare fiind realizat in vederea valorificarii acestuia pe piata de profil.

Rezultatele estimate

Parteneriatul isi propune dezvoltarea sistemului si obtinerea unui protoptip al statiei de monitorizare a zgomotului aeroportuar, pornind de la modelul de laborator al sistemului de monitorizare dezvoltat de catre INCDT COMOTI.

Rezultatele proiectului constau in:

Realizarea a 3 statii de monitorizare - model de laborator
Maturizarea statiilor de monitorizare de la stadiul de model de laborator la prototip prin testare atat in conditii de laborator cat si in conditii relevante de functionare;
Testarea sistemului MLAT;
Dezvoltarea platformei web inteligente (interfata grafica prietenoasa, corelarea datelor de zgomot cu datele de radar, integrarea datelor de la sistemul MLAT, acces la date in timp real si la date inregistrate)
Dezvoltare unei aplicatii smartphone (acces la datele inregistrate de catre sistemul de monitorizare, semnalizare nivel de zgomot deranjant catre aeroport sau autoritati locale).
Obtinerea unui sistem de monitorizare aeroportuar functional in conditii de functionare similare cu cele reale.

Consortiu proiect
Coordonator: TECHNO VOLT S.R.L.
Director proiect: Vasile PANGRATIE vpangrat@technovolt.ro

Partener 1: INCDT COMOTI
Responsabil proiect: Marius DEACONU marius.deaconu@comoti.ro

Partener 2: UPB
Responsabil proiect: Ioan MAGHETI ioan_magheti@yahoo.com
Partener 1: INCDT COMOTI

Etape, livrabile

Etapa 1 - Consolidarea si validarea modelului de laborator al statiei de monitorizare;
Rezultate etapa:
D1.1 Specificatiile consolidate ale prototipului statiei de monitorizare;
D2.1. Specificatiile consolidate ale platformei web;
Rezultatele preliminare ale testarii sistemului MLAT;
Date de trafic si de zgomot colectate;
Arhitectura aplicatie smartphone;
D4.2. Website proiect;

Etapa 2 - Dezvoltarea platformei web si pregatirea pentru validare a prototipului de sistem inteligent de monitorizare zgomot in vecinatatea aeroporturilor

Rezultate Etapa:

D1.2 Schema modelului de laborator

D1.3. Rezultatele testelor de laborator
D1.4. Configuratia modelului de laborator adaptat pentru testarea in conditii similare celor reale;
D2.2. Datele de trafic si de zgomot colectate si utilizate
pentru verificarea functionalitatii platformei web;
D2.3 Testarea sistemului MLAT;
D2.4. Finalizarea integrarii datelor MLAT in platforma inteligenta;
D3.1. Validarea modelului de laborator al sistemului de monitorizarein conditii similare celor reale;
D3.2. Planul de testare a sistemului in mediu relevant;
D4.2. Sesiune de intalnire cu agenti economici;
Validarea modelului de laborator in mediu relevant;

Etapa 3 Validarea cerintelor prototipului sistemului de monitorizare si ale aplicatiei SmartPhone si planul de testare in mediu relevant
Rezultate Etapa:
D3.3. Rezultatele testelor efectuate in conditii reale de functionare;
D3.4. Analiza maturitatii sistemului de monitorizare;
D4.2. Update Website proiect, sesiune de intalniri cu agentii economici;
D4.2. Publicarea unui articol intr-un jurnal indexat ISI

Rezultate

a. Articole acceptate in reviste indexate in baze de date internationale: 1 articol, Laurentiu CRISTEA, Andreea GRIGUTA, Radu TANASE, Marius DEACONU, Selection of the parameters that influence the noise produced by ayrcraft on cities within the online monitoring systems, Romanian Journal of Technical Sciences, Series: APPLIED MECHANICS

b. Conferinte: ANNUAL SYMPOSIUM OF THE INSTITUTE OF SOLID MECHANICS and Session of the Commission of Acoustics SISOM 2020 BUCHAREST September 17 -18, 2020 , Marius DEACONU, Laurenţiu CRISTEA, Nicolae ORĂŞANU, Andreea GRIGUŢĂ , Automatic and long term aircraft noise monitoring station requirements.

c. Altele: articol de promovare a proiectului SAMI in revista MarketWatch "Monitorizarea zgomotului aeroportuar şi implementarea în rețelele de tip smart-city", Marius Deaconu

Rezultate si testari finale

Ca rezultat al etapei de execuție au rezultat, printre altele, doua stații de monitorizare, SAMI1 si SAMI2, care se vor poziționa la capetele unei piste monitorizate de pe aeroport si o platforma web cu o aplicatie smartphone asociata. Platforma web a fost adaptata pentru a putea fi accesata atat de pe dispozitive de tip PC cat si de pe dispozitive de tip smartphone sau tablete Android sau iOS.
Rezultatele finale ale proiectului au fost validate prin testarea celor doua statii de masura in conditii reale de functionare, initial pe Aeroportul Henri Coanda si ulterior pe Aeroportul Avram Iancu din Cluj-Napoca, locatie in care statiile de masura functioneaza in continuare in mod demonstrativ, in urma unei intelegeri cu reprezentantii aeroportului.

Prezentam mai jos cateva imagini cu platforma web si cu statiile de masura amplasate pe Aeroportul Avram Iancu.

Pe parcursul activității de testare a sistemului de monitorizare, pe durata in care stațiile de monitorizare au fost instalate pe aeroportul din Cluj Napoca, au rezultat o serie de date măsurate. Datele obținute au fost prelucrate ulterior iar rezultatele au stat la baza unui articol științific trimis spre revizuire către revista Romanian Journal of Acoustics and Vibration (Print ISSN 1584-7284; Online ISSN 2602-0351), revista RJAV fiind indexata in Clarivate Analytics, Scopus, Google si EBSCOhost.

RO EN

Techno Volt SRL RO 11997742, J40/6282/1999
Bd. Constructorilor 20A, sector 6, Bucuresti
Tel: +4021 220 1302, office@technovolt.ro

Copyright © 2018 Techno Volt SRL. Toate drepturile rezervate. Design web și programare - Vectorpixel